· 

10 troeven van e-mail marketing

 

1.- Snel

 Met de juiste database komt uw infomailing zonder omwegen bij uw klant of prospect.

Snel, ook omdat een goede inhoud op zeer korte tijd kan opgemaakt en verstuurd worden, wat handig is in het kader van een sales actie of om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

2.- Voordelig

De kosten van een infomailing zijn uiteraard veel lager dan die van een direct mail campagne wegens het uitblijven van verzend, productie- en verwerkingskosten.

Een aantrekkelijke grafische opmaak zorgt voor teksten die spreken en uw triggeren en genereren automatisch meer respons.

3.- Timing is gemakkelijk te bepalen

U bepaalt het tijdstip (uur én minuten) waarom uw klanten uw boodschap krijgen.

4.- Inzicht in uw database

Het rapport van de geopende, gelezen en verwijderde e-mails geven u een duidelijk inzicht in uw database of gekozen segment.

5.- Opbouw van uw klantrelaties

Een gepersonaliseerde mailing heeft meer impact wanneer hij de ontvanger persoonlijk aanspreekt door bvb de voornaam te gebruiken of in te spelen op een interesse. De respons is 50% hoger.

6.- Vlugge en meetbare  respons

Een reactie op een mailing krijgt u binnen de eerste vijf minuten, en na 2 dagen is het effect van de mailing meetbaar.  Wie heeft uw mail geopend, gelezen, doorgestuurd, doorgeklikt naar uw website of wie heeft zich uitgeschreven?

Dit in tegenstelling tot een direct mailing waarbij de respons pas na enkele weken gemeten kan worden en de resultaten niet altijd transparant zijn.

7.- Inzicht in uw mailcampagne

Met de bovenstaande gegevens krijgt u inzicht in de reacties van uw relaties. De ideale basis om uw verdere e-mail campagnes te verbeteren en te timen.

8.- Nieuwe prospecten

Door de doorklikacties naar uw website zijn de meeste bezoekers bereid hun mail adres achter te laten in ruil voor informatie.

Een goede invulling van de e-mail communicatie zorgt voor extra klanten.

9.- Interactie en aanwezigheid

Middels doorklikacties naar uw websites krijgt u nieuwe mailadressen in ruil voor informatie.  Een goede invulling van de inhoud is daarbij onmisbaar!

Bovendien zorgen doorkliklinks voor extra traffic naar uw website en verhogen ze uw visibiliteit op het world wide web.

10.- Naamsbekendheid en customer relations

Stuur regelmatig via e-mailmarketing een seintje, nieuws of een promotie de wereld in.

Blijf of wordt top of mind bij uw doelgroep.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0