1. Personaliseer je mail
Dus zorg voor een persoonlijke aanhef: Geachte mevrouw ….., Beste mevrouw …… Beste Martine” je klant voelt zich persoonlijk aangesproken
2. Kies een goede onderwerpregel
De onderwerp regel moet kort, krachtig en inhoudelijk zijn – maximaal 50 leestekens
3. Voorkom Spam
Voorbeelden van spamgevoelige woorden zijn: gratis, korting, voordeel, speciaal aanbod, koop nu, unieke kans, help, herinnering, test, nog twee dagen.
Vermeld geen euro, dollar of procenttekens
4. Schrijf voor je doelgroep
Let op de inhoud, prikkel de interesses van je doelgroep
5. Zet de ontvanger aan tot actie
Voorzien links waarmee jouw klant verdere informatie kan bekijken, opvragen.
Bv: download hier ….., contacteer ons, schrijf je in
6. Pas de lay-out aan je huisstijl aan
Pas het sjabloon van je mail aan je eigen huisstijl aan. Gebruik je logo, huisstijl kleuren, lettertype. Voeg een persoonlijke foto in. Schep herkenbaarheid en vertrouwen.
7. Tekst en afbeeldingen
Gebruik tekst met afbeeldingen en niet andersom.
Mails en nieuwsbrieven met enkel afbeeldingen worden gezien als spam.
Schrijf minstens 1 alinea tekst per gebruikte afbeelding.
8. Uitschrijflink
Gebruik een uitschrijflink, dit is een wettelijke verplichting
9. Wees beknopt
Heb je veel tekst beperk je dan tot een inleidende paragraaf en plaats een hyperlink naar het volledige artikel op je website
10. Controleer je mail of nieuwsbrief
Laat je mail of nieuwsbrief nalezen, zorg dat alle links werken en dat er geen taalfouten zijn.