E-Mail Marketing

Toegankelijk – betaalbaar – inzetbaar voor verschillende doeleinden

E-mailings is een onmisbare tool als

  • U regelmatig met uw klanten wil communiceren en nieuwe klanten aantrekken.
  • U een nieuw product, een actie in de schijnwerper wil zetten.
  • U uw nieuwe website, een nieuwe service kenbaar wil maken.
  • U uw klanten een verjaardagwens wil sturen.
  •  U uw klanten en prospecten wil uitnodigen op een evenement of een beurs. 

U bezorgt mij uw concept, en ik werk het uit op maat!  

Een aantal concrete voorbeelden bekijken? 

Geen nood, klik hier


E-mail marketing is dat niet passé?

Hoezo, passé?  De moderne consument wil niet volgespamd worden met acties en voordelen, maar wil op het juiste tijdstip de gepaste informatie krijgen. 

Het moderne internet biedt eindeloze mogelijkheden op het vlak van communicatie en marketing met uw doelgroep, en ja, “infomarketing” is nog steeds erg rendabel. 

 

de 10 troeven van e-mail marketing


Waarom?

  • Informeert
  • Zorgt voor interactie met uw klanten
  • Een vertrouwensband onderhoudt
  • Nieuwe contacten aanbrengt
  • En verkoopt!

Hoe?

  • Door uw volgers/lezers/klanten de gewenste informatie te geven
  • Op het juiste tijdstip
  • Gepersonaliseerd of aangepast aan uw doelgroep


10 troeven van E-Mail marketing

1.- Snel

Met de juiste database komt uw infomailing zonder omwegen bij uw klant of prospect.

Snel, ook omdat een goede inhoud op zeer korte tijd kan opgemaakt en verstuurd worden, wat handig is in het kader van een sales actie of om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

2.- Voordelig

De kosten van een infomailing zijn uiteraard veel lager dan die van een direct mail campagne wegens het uitblijven van verzend, productie- en verwerkingskosten.

Een aantrekkelijke grafische opmaak zorgt voor teksten die spreken en uw triggeren en genereren automatisch meer respons.

3.- Timing is gemakkelijk te bepalen

U bepaalt het tijdstip (uur én minuten) waarom uw klanten uw boodschap krijgen.

4.- Inzicht in uw database

Het rapport van de geopende, gelezen en verwijderde e-mails geven u een duidelijk inzicht in uw database of gekozen segment.

5.- Opbouw van uw klantrelaties

Een gepersonaliseerde mailing heeft meer impact wanneer hij de ontvanger persoonlijk aanspreekt door bvb de voornaam te gebruiken of in te spelen op een interesse. De respons is 50% hoger.

6.- Vlugge en meetbare  respons

Een reactie op een mailing krijgt u binnen de eerste vijf minuten, en na 2 dagen is het effect van de mailing meetbaar.  Wie heeft uw mail geopend, gelezen, doorgestuurd, doorgeklikt naar uw website of wie heeft zich uitgeschreven?

Dit in tegenstelling tot een direct mailing waarbij de respons pas na enkele weken gemeten kan worden en de resultaten niet altijd transparant zijn.

7.- Inzicht in uw mailcampagne

Met de bovenstaande gegevens krijgt u inzicht in de reacties van uw relaties. De ideale basis om uw verdere e-mail campagnes te verbeteren en te timen.

8.- Nieuwe prospecten

Door de doorklikacties naar uw website zijn de meeste bezoekers bereid hun mail adres achter te laten in ruil voor informatie.

Een goede invulling van de e-mail communicatie zorgt voor extra klanten.

9.- Interactie en aanwezigheid

Middels doorklikacties naar uw websites krijgt u nieuwe mailadressen in ruil voor informatie.  Een goede invulling van de inhoud is daarbij onmisbaar!

Bovendien zorgen doorkliklinks voor extra traffic naar uw website en verhogen ze uw visibiliteit op het world wide web.

10.- Naamsbekendheid en customer relations

Stuur regelmatig via e-mailmarketing een seintje, nieuws of een promotie de wereld in.

Blijf of wordt top of mind bij uw doelgroep.